clickkey (clickkey) wrote,
clickkey
clickkey

В Варшаве возобновили производство самолетов КРУК


Сельскохозяйственные самолеты KRUK (Ворон) снова будут  производить в Варшаве. Производство возобновляется Airbus Group, которое приобрело польский авиационный завод PZL - Polskie Zakłady Lotnicze.
Это самолет запроектированный в Польше инженером Анджеем Фрыдрыховичем.
Производит  "ВОРОНА" начали в 1973 году и до сих пор сделано 266 штук.

.
Польские самолеты PZL 106 попадут в основном в Латинскую Америку, где клиенты ищут небольших машин, которые потребляют мало топлива.

Польские Вороны быть спасением для многих авиационных компаний региона. До сих пор они используют устаревшие и, таким образом топливопотребляющие самолета. В результате чрезвычайно сильно пострадали от роста цен на нефть и столкнулись с призраком банкротства.


Samoloty rolnicze Kruk znów budowane będą w Warszawie. Produkcję wznawia Airbus Group, który przejął firmę Polskie Zakłady Lotnicze PZL.
Samolot "Kruk" został zaprojektowany przez inżyniera Andrzeja Frydrychowicza. Produkcję rozpoczęto w 1973 roku. Do tej pory wyprodukowano 266 sztuk tego samolotu.

Maszyny PZL 106 z Polski trafią przede wszystkim do Ameryki Łacińskiej, gdzie klienci szukają małych maszyn, które zużywają niewiele paliwa.

Polskie Kruki mają być ratunkiem dla wielu firm lotniczych z tamtego regionu. Do tej pory wykorzystywały one przestarzałe, duże a przez to paliwożerne samoloty. W efekcie wyjątkowo mocno odczuły podwyżki cen ropy i stanęły przed widmem bankructwa.

Wznawiamy produkcję rolniczego Kruka w wersji turbo. Kiedy produkcja ruszy, fabryka na Okęciu zatrudni dodatkowych pracowników - mówi Sebastian Magadzio, prezes Airbus Group Polska.
Kruki będą w Ameryce Łacińskiej wykorzystywane przede wszystkim do oprysków oraz lotów inspekcyjnych. Rozmowy na temat eksportu rolniczych maszyn w tamten region świata prowadziły władze EADS PZL już wcześniej, zanim zakład przejął Airbus Group.

PZ 106 Kruk produkowany jest z przerwami od 1976 roku. Maszyna przechodziła wiele zmian konstrukcyj­nych, a ostatnia wersja Turbo BTU-34 pochodzi 1998 roku. Dwa lata temu na wdrożenie do produkcji zmodernizo­wa­ne­go samolotu EADS PZL otrzymał unijną dotację.

Maszyny tego typu przez wiele lat warszawska fabryka sprzedawała za granicę, m.in. do Niemiec czy Egiptu.

Więcej o tym samolocie w Wikipedii:
http://pl.wikipedia.org/wiki/PZL-106_Kruk
Tags: airbus, gospodarka, polska, produkcja, samoloty, Польша, производство, самолёты, экономика
Subscribe
Comments for this post were disabled by the author