clickkey (clickkey) wrote,
clickkey
clickkey

"Russian Friendly" - Польша приглашает русских из Калининграда


Podtekst całej akcji jest typowo ekonomiczny, Rosjanie wydają w Polsce, zwłaszcza na Pomorzu, bardzo dużo pieniędzy. Statystyczny turysta zagraniczny zostawia podczas pobytu w Polsce 357 dol., średnia na Rosjan to 345 dol. Dzienne wydatki rosyjskiego turysty szacowane są na 70 dol.
W tym roku granicę z Polską Rosjanie przekroczą ok. 6 mln razy, to wzrost o 50 proc. w stosunku do roku 2012.

Kampania reklamowa w obwodzie kaliningradzkim, rosyjskojęzyczny portal z ofertą Pomorza oraz certyfikat potwierdzający, że hotel, restauracja czy klinika są przygotowane do obsługi Rosjan - to główne założenia projektu, który od wiosny ma jeszcze bardziej wypromować pomorskie firmy i instytucje w obwodzie kaliningradzkim.

Projekt "Russian Friendly" jest reakcją na rosnące zainteresowanie Pomorzem sąsiadów z Kaliningradu. Odkąd obowiązują przepisy o małym ruchu granicznym (MRG), w obwodzie zapanowała moda na Polskę, a zwłaszcza na Pomorze. Potwierdzają to statystyki - w tym roku granicę z Polską Rosjanie przekroczą ok. 6 mln razy, to wzrost o 50 proc. w stosunku do roku 2012.

Z projektu "Russian Friendly" mają skorzystać obiekty turystyczne, gastronomiczne, branża rozrywkowa, rekreacyjna, handlowa, kliniki zdrowia i urody, a także samorządy. Słowem wszyscy, którzy w rywalizacji o bogatych turystów z Rosji chcą dać się poznać w obwodzie kaliningradzkim jako miejsca przyjazne przyjeżdżającym stamtąd klientom i turystom.

Bogaci Rosjanie

Podtekst całej akcji jest typowo ekonomiczny, Rosjanie wydają w Polsce, zwłaszcza na Pomorzu, bardzo dużo pieniędzy. Statystyczny turysta zagraniczny zostawia podczas pobytu w Polsce 357 dol., średnia na Rosjan to 345 dol. Dzienne wydatki rosyjskiego turysty szacowane są na 70 dol.

- W tych wydatkach dominuje handel, rosyjska rodzina potrafi jednorazowo wydać w polskim sklepie od 300 do 1500 zł - powiedziała serwisowi Wyborcza.biz Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektorka biura Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (PROT). - Znaczenia nabiera jednak także turystyka zdrowotna.

Program "Russian Friendly" obliczony jest na wieloletnie działanie i ma wypromować w Rosji konkretne obiekty handlowe i produkty turystyczne Pomorza. Jak twierdzą urzędnicy z Pomorza, jest to tym ważniejsze, że 2015 r. będzie rokiem Rosji, a w 2018 w Kaliningradzie odbędą się mistrzostwa świata w piłce nożnej. Koordynacją projektu zajmuje się fundacja Polska Friendly. Patronem honorowym programu jest Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

- W ciągu ostatnich miesięcy dostrzegliśmy też zmianę ich motywacji przyjazdowych. Nie chodzi już tylko i wyłącznie o zakupy, ale również o wypoczynek. Zaczynają zwiedzać region, korzystają z bazy rekreacyjnej, chętnie biorą udział w wydarzeniach kulturalnych i sportowych - mówi Krystyna Hartenberger-Pater.

"Russian Friendly" to więcej niż certyfikat

Projekt "Russian Friendly" to nie tylko system certyfikacji obiektów przyjaznych Rosjanom, ale przede wszystkim poprawa jakości obsługi gości z Rosji poprzez eliminowanie barier komunikacyjnych oraz budowanie pozytywnych relacji z klientem rosyjskojęzycznym. Jest on skierowany do obiektów turystycznych, gastronomicznych, samorządów, przedstawicieli branży rozrywkowej, rekreacyjnej, handlowej oraz podmiotów zajmujących się zdrowiem i urodą. Słowem: do wszystkich, którzy w rywalizacji o bogatych turystów z Rosji chcą dać się poznać w obwodzie kaliningradzkim jako miejsca przyjazne przyjeżdżającym stamtąd klientom i turystom. Jak zdobyć certyfikat "Russian Friendly"? Trzeba spełniać cztery z 11 ustalonych kryteriów (przy czym trzy pierwsze są obligatoryjne).

1. Rosyjskojęzyczny personel umożliwiający funkcjonalną komunikację i obsługę klienta z Rosji

2. Rosyjskojęzyczna wersja strony internetowej lub zakładka w języku rosyjskim

3. Materiały informacyjno-promocyjne w języku rosyjskim, m.in. broszury, gazetki, karty dań, katalogi sprzedażowe itp.

4. Rabaty, promocje i oferty specjalne dla Rosjan

5. Element wystroju wnętrza, np. matrioszka, flaga rosyjska, rosyjskojęzyczny welcome gift w hotelu itp.

6. Drobny element w garderobie personelu, np. mała flaga polsko-rosyjska w klapie itp.

7. Muzyka rosyjska z myślą o gościach lub klientach z Rosji

8. Animacje i aktywacje dla Rosjan, kursy podstaw języka polskiego połączone np. z gotowaniem itp.

9. System Tax Free umożliwiający odzyskanie podatku VAT (dotyczy branży handlowej)

10. Bezpłatny shuttle bus dla Rosjan, stała (systematyka do uzgodnienia) linia autokarowa relacji Kaliningrad - podmiot certyfikowany - Kaliningrad

11. Własna propozycja "Russian Friendly" podmiotu ubiegającego się o certyfikat

Tags: gospodarka, handel, kaliningrad, polska, rosja, ruch bezwizowy
Subscribe
Comments for this post were disabled by the author