clickkey (clickkey) wrote,
clickkey
clickkey

Eksport żywności z Polski do Niemiec w 2012 roku był wart 3,9 mld euro.

Wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych z Polski do Niemiec wyniósła w 2012 roku 3,9 mld euro.
Niemiecki rynek rolno-spożywczy jest wyceniany na ok. 170 mld euro. Wejście do sieci handlowych nie jest łatwe. Wielu producentom z Polski to już się udało, ale gros polskich artykułów spożywczych sprzedawanych jest pod inną marką.




Na największych międzynarodowych targach spożywczych na świecie "Anuga" w Kolonii prezentowało się w tym roku 165 firm z Polski. Promocja polskich specjalności żywnościowych odbywało się pod hasłami: „Polska smakuje”, „Jakość, smak, tradycja” i „Poznaj dobrą żywność” i miało na celu zwiększenie jej rozpoznawalności wśród konsumentów w Niemczech.

Wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych z Polski do Niemiec wyniósła w 2012 roku 3,9 mld euro: 16 proc. (pod względem wartości) stanowią przetworzone i zakonserwowane ryby, głównie łosoś, 8 proc. ziarna zbóż, 7 proc. mięso drobiowe i przetwory oraz grzyby, ok. 6 proc. przetwory z mąki. Na rynek niemiecki sprzedaje się też soki owocowe (głównie jabłkowy), wyroby cukiernicze, mrożonki owoców (głównie truskawek i malin), mleko w proszku itd. Na niemiecki rynek trafia ok. 95 proc. (ok. 15 tys. ton) polskiej produkcji gęsi.

Z Niemiec sprowadza się do Polski poza mięsem wieprzowym i żywymi prosiakami także kawę, czekoladę, karmę dla zwierząt, pieczywo cukiernicze i ciastka, syropy cukrowe, sery, margaryny i wyroby z tłuszczów roślinnych, zwierzęcych oraz oleju palmowego. Artykuły rolno-spożywcze eksportowane w 2012 roku do Polski pochodziły głównie z Niemiec. Ich wartość wyniosła 2,8 mld euro (22,6% importu rolno-spożywczego ogółem).

www.dw.de

Tags: eksport, gospodarka, niemcy, polska, żywność
Subscribe

Comments for this post were disabled by the author