clickkey (clickkey) wrote,
clickkey
clickkey

Autobusy Volvo - hybrydy z Polski

Komu hybrydę Volvo z Wrocławia?

wnp.pl (AG) - 23-01-2012 07:08

Od momentu rozpoczęcia produkcji autobusu hybrydowego serii 7700, z wrocławskiej fabryki Volvo wyjechało już ok. 300 autobusów hybrydowych. Zostały one dostarczone do operatorów transportu miejskiego m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Luksemburgu, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii i Hiszpanii. Od pewnego czasu producent pragnie zainteresować swoimi wyrobami polskich przewoźników, dlatego hybryda pojawia się sukcesywnie w różnych miastach kraju.
Volvo zaplanowało na pierwszy kwartał 2012 r. prezentację autobusu hybrydowego w wybranych miastach Polski. W połowie stycznia rozpoczęły się jazdy testowe autobusu hybrydowego Volvo 7700 Hybrid w Tarnobrzegu na linii obsługiwanej przez MKS Tarnobrzeg. Na początku lutego hybryda zostanie przekazana do firmy Mobilis - największego  polskiego autobusowego przewoźnika prywatnego – na jazdy testowe w Warszawie.
W następnym etapie Volvo 7700 Hybrid trafi do Białegostoku, gdzie będzie jeździł we flocie Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej, Komunalnego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego i Komunalnego Zakładu Komunikacyjnego.

Po zakończeniu testów w Białymstoku hybrydowe Volvo zostanie zaprezentowane w Łomży, gdzie jeździ już 15 niskopodłogowych modeli tej marki.
Ostatnim miastem tej edycji jazd testowych Volvo 7700 Hybrid będą Gliwice gdzie egzemplarz próbny będzie jeździł w drugiej połowie marca. Przy okazji zostanie zaprezentowany na Targach Transportu Publicznego Silesia Komunikacja 2012.

Prezentacje i testy innowacyjnego autobusu hybrydowego Volvo 7700 Hybrid w polskich miastach rozpoczęły się pod koniec października 2011 r. Jeździł po ulicach Wrocławia, a następnie w Lublinie i Siedlcach. Po zakończeniu obecnych jazd testowych, kolejna edycja prezentacji będzie miała miejsce jeszcze w pierwszym półroczu w Opolu, Szczecinie, Gdyni i Olsztynie.

Seryjna produkcja autobusu Volvo wyposażonego w technologię hybrydową rozpoczęła się we Wrocławiu w połowie 2010 r. Producent przekonuje potencjalnych odbiorców, że redukcja zużycia paliwa w takim modelu sięga 30%, a redukcja emisji szkodliwych zanieczyszczeń 40-50%.

Autobus wyposażony jest w silnik Diesla spełniający wymagania norm środowiskowych EEV oraz silnik elektryczny. Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem Diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie.
Napęd hybrydowy szczególnie dobrze spisuje się w pojazdach zmuszonych do nieustannego zatrzymywania się i ruszania z miejsca, stąd wskazuje się go jako idealny dla autobusów miejskich w intensywnym ruchu drogowym.

W równoległej technologii hybrydowej Volvo, silnik Diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach. Potem rusza jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik spalinowy.

Materiał z portalu www.wnp.pl. © Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości 1997-2012
Tags: autobusy, polska, produkcja, przemysł, technologie, volvo
Subscribe

Comments for this post were disabled by the author